الرئيسية
بار دیگر مرکز نشر آثار علمی دانشگاه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت
  • 216 Views

بار دیگر مرکز نشر آثار علمی دانشگاه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد تقدیر و تشویق قرار گرفت.

پس از درخشش کتاب‌های انتشارات دانشگاه شهید بهشتی در چهل‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی همانند سال‌های گذشته از مدیر محترم مرکز نشر آثار علمی دانشگاه، جناب آقای دکتر محمدرضا نبید تقدیر کردند.

در سال 1402 مجموعا یکصد و بیست هزار کتاب چاپ‌شده- که تقریبا هشتاد هزار عنوانِ آن چاپ اول بوده- به این جشنواره ارسال شده‌ است. از این تعداد حدود شصت و هشت هزار عنوان کتاب به داوری راه یافته‌اند که از دانشگاه شهید بهشتی (از میان 26 عنوان ارسال شده به جشنواره) 7 عنوان نامزد دریافت جایزه کتاب سال و نهایتا چهار عنوان کتاب (یک اثر به‌عنوان کتاب برگزیده سال و سه اثر به‌عنوان کتاب شایسته تقدیر) انتخاب و معرفی شدند. همچنین از میان سیزده عنوان کتاب برگزیده سال، تنها دو عنوان متعلق به انتشارات دانشگاهی بوده است (یک عنوان متعلق به انتشارات دانشگاه شهید بهشتی و یک عنوان متعلق به انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی).

کتاب برگزیده سال:
در گروه علوم خالص و در موضوع ریاضیات، کتاب «آنالیز در گذر تاریخ»، ترجمه دکتر بیژن احمدی‌کاکاوندی و دکتر الهام نوبری.

کتاب‌های شایسته تقدیر:
- در گروه هنر و در موضوع معماری و شهرسازی کتاب «درآمدی بر روش‌ها و فنون برنامه‌ریزی، با تاکید ویژه بر برنامه‌ریزی شهری» تالیف دکتر زهره عبدی‌دانشپور
- در گروه علوم خالص و در موضوع فیزیک، کتاب «آشکارسازی و اندازه‌گیری تابش» ترجمه جلد اول: دکتر علیرضا کمالی‌اصل و حمیدرضا باغانی و ترجمه جلد دوم: دکتر مجید خرسندی
- در گروه علوم خالص و در موضوع زیست‌شناسی کتاب «فناوری‌های رایج در به‌نژادی مولکولی گیاهان»، ترجمه دکتر ناصر فرخی و سمانه کرمی‌معلم.

این موفقیت ارزشمند را به مدیریت و همکاران مرکز نشر آثار علمی و نیز خانواده بزرگ دانشگاه شهید بهشتی تبریک عرض می‌نماییم.

أضف تعليقات