صفحه اصلی
کتاب «فنّاوری‌های رایج در به‌نژادی مولکولی گیاهان» منتشر شد.
  • 230 بازدید

فنّاوری‌های رایج در به‌نژادی مولکولی گیاهان

نوشتۀ: هی جونگ کو، سوك یون کوئون
ترجمۀ: دکتر ناصر فرخی و سمانه کرمی معلم
چاپ اول: 1401، 460 صفحۀ وزیری، قیمت 1.980.000 ریال

به‌نژادی گیاهان علم بهبود بخشیدن به صفات گیاهی، با استفاده از تحلیل‌های ژنتیکی، برای تولید گیاهان با ویژگی‌های برتر و مطلوب است.
کتاب فنّاوری‌های رایج در به‌نژادی مولکولی گیاهان که در نُه فصل پیکره‌بندی شده است، مباحثی چون چشم‌اندازهای به‌نژادی گیاهان؛ مبانی اولیۀ آنالیز ژنتیکی صفات زراعی؛ روش‌های شناسایی
QTLها؛ کاربرد نشانگرهای مولکولی در به‌نژادی حقیقی گیاهان؛ توالی‌یابی ژنوم و نحوۀ آنالیز ارتباط بین دادۀ توالی‌یابی و فنوتیپ؛ مطالعات ارتباطی گستردۀ ژنومی؛ روش‌های غربالگری جهش و جهش‌زایی هدفمند؛ چگونگی جداسازی ژن‌های جالب توجه و نحوۀ آنالیز عمل ژن همراه با مطالعات موردی و اصول اولیۀ انتقال ژن در گیاهان زراعی اصلی و روش‌های تجاری‌سازی گیاهان زراعی تغییریافتۀ ژنتیکی را در خود جای داده است.
برتری این کتاب ارزشمند در بیان شیوا و گام‌به‌گام مسیر تکاملی راهکارهای به‌نژادی و زیست‌فنّاوری از گذشته تا به امروز است. ازاین‌رو، مترجمان نیز کوشیده‌اند تا با حفظ این برتری، برگردانی دقیق و خواندنی از کتاب ارائه کنند و برای درک هرچه بهتر متن و ملموس‌ترشدن مطالب، برخی نکات و توضیحات را به متن بیافزایند تا برای دانشجویان، پژوهشگران و استادان محترم حوزه‌های به‌نژادی، زیست‌فنّاوری و زیست‌شناسی مولکولی گیاهی مفید و کاربردی باشد.
​​​​​​​

افزودن نظرات