صفحه اصلی
کتاب «اصول بیوشیمی راون (دو جلد)» منتشر شد.
  • 117 بازدید

اصول بیوشیمی راون (دو جلد)

نوشتۀ: لارنس اِی. موران و همکاران
​​​​​​​ترجمۀ: دکتر حمیدرضا ملاصالحی
چاپ اول: 1398، 1067 صفحه (در دو مجلد)، قیمت دورۀ دوجلدی: 1.200.000 ریال

بیوشیمی علم و زبان حیات در سطح ملکولی است. این دانش کمک می‌کند که طبیعت زندگی در سطح سلولی و مولکولی را بشناسیم و رابطۀ تکاملی بین گونه‌های مختلف را که دنیایی مشترک دارند درک کنیم. کتاب اصول بیوشیمی راون بر مهم‌ترین و اساسی‌ترین مفاهیم بیوشیمی که در مورد بیشتر گونه‌ها صادق است تأکید دارد و در پی آن است که مفاهیم اساسی زیستی را با شیوه‌ای متفاوت بیان کند. مهم‌ترین ویژگی‌های متمایزکنندۀ این کتاب به شرح زیر است:
1. بیان مفاهیم و مطالب تخصصی حوزۀ بیوشیمی به صورت ساده و گویا که این کتاب را جزو قابل درک‌ترین منابع بیوشیمی قرار می‌دهد.
2. ارائۀ کاربردی مطالب و ارتباط آن‌ها با رویدادهای روزمرۀ زندگی که سبب درک عمیق دانشجویان و ارتباط آنان با موضوع می‌شود.
3. منبعی کامل و مفید، به ویژه برای بهره‌برداری دانشجویان یا علاقه‌مندانی که برای نخستین بار با علم بیوشیمی سروکار دارند.
این کتاب به ویژه برای افراد، پژوهشگران و دانشجویانی مناسب است که بیوشیمی را به صورت پایه‌ای و دانشگاهی در حوزه‌های گوناگون علوم پایه، ازجمله زیست‌شناسی با همۀ گرایش‌ها، پیگیری می‌کنند. البته علاقه‌مندان حوزۀ بالینی شامل علوم پزشکی، بهداشت و درمان، علوم تغذیه و علوم آزمایشگاهی نیز به منزلۀ جامعۀ هدف بعدی می‌توانند از مفاهیم گستردۀ این کتاب بهره‌مند شوند
.
کتاب اصول بیوشیمی راون حاصل تلاش چندساله و مستمر برای ارائۀ ترجمه‌ای روان از منبعی کاربردی و متناسب با اصطلاحات رایج علم بیوشیمی است. لازم به ذکر است که نام اصلی این کتاب " اصول بیوشیمی" است که با توجه به شهرت کتاب به نام نویسندۀ اولیۀ آن، دیوید راون
(J. David Rawn)، در ترجمه به نام "اصول بیوشیمی راون" نامگذاری شد.

افزودن نظرات