صفحه اصلی
کتاب «اصول مهندسی ژنتیک پیشرفته» منتشر شد
  • 43 بازدید

اصول مهندسی ژنتیک پیشرفته

 

تالیف: دکتر مسعود توحیدفر و دکتر عباس سعیدی و عباس کریمی‌فرد
چاپ اول: 1402، 288 صفحه وزیری، قیمت 1.950.000 ریال

دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به دفتر فروش مرکز نشر آثار علمی دانشگاه شهیدبهشتی واقع در ساختمان فناوری اطلاعات (IT)، طبقه همکف مراجعه کنند یا ازطریق وبگاه این مرکز برخط سفارش دهند. همچنین خرید فایل الکترونیک کتاب نیز از وبگاه «فیدیبو»، «بوکت» و «طاقچه» امکان‌پذیر است.

مهندسی ژنتیک پیشرفته بخشی از زیست‌فناوری است که در آن روش‌های نوین مهندسی ژنتیک مانند ویرایش ژنوم، مهندسی آنزیم، خلق سلول و موجودات جدید، تولید دارو و پروتئین‌های نوترکیب و هوشمندسازی روش‌های مهندسی ژنتیک بحث می‌شود. تجارت حاصل از فراورده‌های زیست‌فناوری و مهندسی ژنتیک در دنیا به بیش از 32 درصد می‌رسد که نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است.
کتاب اصول مهندسی ژنتیک پیشرفته، با هدف بسط و گسترش هرچه بیشتر این علم کاربردی، در نوزده فصل نوشته شده است. با مطالعه این کتاب، خواننده ضمن آشنایی با مفاهیم اولیه علم ژنتیک مولکولی، با روش‌های مهندسی ژنتیک، پروموترها و روش‌های همسانه‌سازی ژن، مهندسی پروتئین و آنزیم و روش‌های شناسایی برهمکنش‌های پروتئین و انواع روش‌های ویرایش ژنوم و همچنین، برای نخستین بار، با درایو ژنی آشنا می‌شود. در نگارش این کتاب، کوشش بر آن بوده است تا از جدیدترین مقاله‌ها و کتاب‌های مرتبط با موضوع استفاده شود. سادگی در طرح‌ موضوع، به‌روزبودن و داشتن شکل‌های مناسب برای آسان‌فهم‌شدن مطالب، ازجمله ویژگی‌های این کتاب است که می‌‌تواند منبع مناسبی برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته‌‌های زیست‌‌شناسی و زیست‌فناوری باشد.

افزودن نظرات