صفحه اصلی
کتاب «راهنمای مدیریت منابع انسانی آکسفورد» به چاپ دوم رسید.
  • 137 بازدید

راهنمای مدیریت منابع انسانی آکسفورد

نوشتۀ: پیتر باکسال، جان پرسل و پاتریک رایت
ترجمۀ: دکتر غلامعلی طبرسا؛ سعید صادقیان قراقیه؛ صابر شکری
چاپ دوم: 1398، 500 صفحۀ رحلی، قیمت: 900.000 ریال

موج شتابان تحول، خلاقیت و نوآوري در دنیاي معاصر بیش از پیش متوجه منابع انسانی یا همان سرمایه‌هاي انسانی و به تعبیر دیگر، اصلی‌ترین دارایی نامشهود سازمان شده است، به ‌طوری‌که می‌توان گفت اگر در گذشته جنگ براي فتح سرزمین و کشورگشایی بوده، امروزه این وضعیت به جنگ براي فتح استعداد یا همان شکار مغزها تغییر یافته است.
​​​​​​​بی‌شک اصلی‌ترین دلیل این موفقیت به الگوي مدیریت منابع انسانی آن‌ها برمی‌گردد، زیرا هیچ موفقیت پایداري برحسب اقبال و تصادف حاصل نمی‌شود. بررسی تطبیقی و روندهاي تجربی نشان می‌دهد که کشورها و سازمان‌ها فعال‌تر از گذشته وارد حوزة مدیریت منابع انسانی شده‌اند. به تبع این توجه، سرمایه گذاري در طرح‌هاي مطالعاتی مرتبط با مدیریت منابع انسانی نیز روند درحال توسعه‌اي را می‌آزماید
.

​​​​​​​یکی از تلاش‌هاي نسبتاً جامع در قالب پژوهش‌هاي نظري و کاربردي را دانشگاه آکسفورد به ثمر رسانده است. نتیجۀ این تلاش‌ تألیف کتاب راهنماي مدیریت منابع انسانی آکسفورد است که مترجمان پس از مطالعه، با هدف تقویت زیرساخت‌هاي علمی و کاربردي در این حوزه، آن را ترجمه کرده‌اند. کتاب حاضر داراي چهار بخش و 29 فصل است که ترجمۀ آن در یک مجلد به زیور طبع آراسته شده است. این چهار بخش عبارت‌اند از: بخش اول: اصول و چارچوب‌ها؛ بخش دوم: وظایف و فرایندهاي مهم مدیریت منابع انسانی؛ بخش سوم: پویایی‌ها و الگوها؛ و بخش چهارم: سنجش و نتایج.

افزودن نظرات