صفحه اصلی
کتاب «کالبدشناسی مصور مغز» منتشر شد.
  • 182 بازدید

کالبدشناسی مصور مغز

نوشتۀ: جاشوا گاوین، دبلیو. وید کاتمن
با مقدمۀ: دکتر مجتبی زارعی
ترجمۀ: مهندس محمدرضا وفائی، دکتر محمد حلاج‌نژاد و با همکاری لیلا مظاهری تهرانی، زهرا عباسی، علیرضا رضائی، محمدرضا سلطان‌پور
چاپ اول: 1402، 218 صفحۀ رحلی، قیمت 1.310.000 ریال

هر فرد علاقه‌مند به کسب دانش دقیق از ساختارها و عملکردهای مغز انسان، بی‌شک به کتاب کالبدشناسی مصور مغز نیاز خواهد داشت، چراکه در این کتاب، با به‌کارگیری رنگ‌آمیزی و خودآزمایی، فرایند یادگیری و به‌خاطرسپاری تسهیل می‌شود.
کالبدشناسی مصور مغز نخستین کتاب رنگ‌آمیزی مغز با محوریت علمی است که در ایران منتشر شده است. این کتاب ابزار یادگیری منحصربه‌فردی شامل 350 تصویر دقیق و واقعی از مغز و دستگاه عصبی انسان است که اجزای تشکیل‌دهنده و شیوۀ عملکرد همۀ آنها را تشریح می‌کند. رنگ‌آمیزی تصویرها در علم پیچیده‌ای چون کالبدشناسی مغز اهمیت ویژه دارد چراکه در سهولت به‌یادسپاری شکل‌ها و موقعیت
های دستگاه عصبی تأثیرگذار است، علی‌الخصوص که با خوآزمایی نیز همراه ‌باشد.
با این روشِ تعاملی و جذاب و آرامش‌بخش، تجربۀ متفاوتی از کسب و تقویت دانش نوروآناتومی، علوم‌ اعصاب و اختلالات عصبی به دست می‌آید و مفاهیم انتزاعی عینی‌تر دریافت می‌شود که راهی سرگرم‌کننده و تعاملی برای یادگیری و به‌خاطرسپاری موضوعی پیچیده اما جذاب است.
دانشجوی پزشکی باشید یا مهندسی می‌باید مبانی علوم اعصاب را به‌خوبی بشناسید یا ضرورت آگاهی از این علم را در مسیر شغلی خود بدانید و ناگفته پیداست که در دستیابی به این مهم، کتاب کالبدشناسی مصور مغز کارآمد و مددرسان خواهد بود.

دانشجویان و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید این کتاب به دفتر فروش مرکز نشر آثار علمی دانشگاه شهید بهشتی واقع در ساختمان فنّاوری اطلاعات (IT)، طبقۀ همکف مراجعه کنند یا از طریق وبگاه این مرکز برخط سفارش دهند.

​​​​​​​

افزودن نظرات